Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

lördag 23 juli 2011

WOOOW!!!

Plötsligt händer det! (för Buster)
Gårdagens pass gav denna fina flundra. Fisket hade varit trögt i flera timmar med en 5 kilos flundra landad. Jag och Buster sitter och nöter på medans gubbarna ligger nere i hytten och sover, det är ju jobbigt att nöta men det måste man ju om det ska bli någon stor... Jag jiggade medans buster metade med en tacklad torsk, och plötsligt suger det till i Busters käpp, jag vevar upp fort som fan och börjar filma, gubbarna vaknar till liv på grund av spektaklet uppe i båten. Efter flera minuters pumpande kommer en 140cm lång flundra upp, den ser rätt lugn ut till en början men sedan sätter den i fart ned mot botten likt ett ånglok, vilket upprepar sig tre gånger innan jag lyckas gaffa och lyfta in fisken i båten. 36,8 kilo!!!! Vi såg även till en början att det endast var en trekrok som satt löst längst ut på läppen så det var en lite svettig drillning. :)

1 kommentar:

  1. Vilken underbar pose med stor firre. Massa grattis från Fia.

    SvaraRadera