Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

fredag 22 juli 2011










Här kommer bilderna från de senaste tre turerna. Fisket har varit fortsatt sjukt bra, ikväll kom en god vän till oss för att fiska. Jag tacklade iordning en rödsvart stor relaxjigg, med stingerkrok och räka, det tog ungefär en kvart och så står han och drillar första flundran som tyvärr släpper. Det gorde dock inte så mycket eftersom den inte verkade så stor och att han dessutom lyckades lura en till bara en liten stund senare på 11,3 kg som blev hans livs första flundra, grattis till honom.
I nästa drift tappar jag två för att sedan landa en 4 kilos som jag krokar av och återutsätter utanför båten. Efter det avtar strömmen och fisket blev trögt ett par timmar, Bugge (pappas kompis) får en till på ca 5kg som vi återutsätter. När klockan blivit ca 11 och vi börar tänka på att dra oss tillbaka drar Buster en riktigt fin rackare på 8,5kg som jag lyckades snara runt stjärtspolen så att vi sedan kan väga, kroka av fisken utanför båten så att vi sedan kan ta ett par snabba bilder för att sedan låta den simma tillbaks. Det funkade faktiskt riktigt smidigt att dra åt snaran runt flundrans stjärtspole, det gjorde det enklare att återutsätta och väga fisken utan att den stället till med ett j*kla liv i båten som de ofta brukar göra.
På bara de här tre första dagarna är vi redan uppe i 26st flundror, helt sjukt kul fiske har det varit och de kan verkligen kämpa mer än vad man tror! Vi väntar dock fortfarande på den riktigt stora. Men imorgon är det nya tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar