Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

onsdag 20 juli 2011

Rödspätta 2250 gram!

Fortsatt fint väder idag, lungt på havet vilket har varit väldigt skönt. Fisket har dock inte varit på topp men ett par fina firrar har det blivit. Bland annat Busters flundra på ca 4kg som högg när vi skulle fiska rödspätta, blev en rätt kul fight på gäddspöt faktiskt. Det blev även några mindre spättor. Sedan när vi skulle dra och fiska flundra där jag tappade en igår, fick jag en riktigt fin rödspätta som högg på en stor stormjigg. Trodde faktiskt att det var en miniflundra först eftersom jag kände igen de speciella gungninarna. När fisken börjar närma sig båten säger jag att det är en lite flundra, men när den väl är vid båten ser både jag och Buster att det är en stor rödspätta, en riktigt överraskning! :) även nytt PB för mig. 2250 gram!
Ikväll är det flundra som gäller på lite nya ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar