Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 31 juli 2011

Då var fiskeresan slut.

Kom hem för knappt ett dygn sedan efter den bästa fiskeresan uppe i nordnorge. Vi har haft tur med vädret, likaså med fisket som har varit över förväntan. Det har varit lite dåligt med uppdateringar efter fisketurerna senaste dagarna men det beror på att internetet där uppe lade ner några dagar, men det kommer imorgon troligtvis.
Jag kan i alla fall sammanfatta fiskelyckan lite kort nu. Det blev totalt 38st flundror i vår båt där de allra flesta fick simma tillbaks, störst upp var Busters hälle på 36,8kg, sedan min på 11,5kg, Bugges på 11,3kg och så vidare. Vi hade även många kontakter och flera tappade, inte minst sista dagen då både jag och Buster hade riktigt oflyt, det kändes som om vi lika gärna hade kunnat få 10st, men istället blev det bara 3, dock lite surt att det var de lite "finare" som vi brände. Får bli revansh nästa år :)

Och Jan Erik om du läser detta så tack för en trevlig vecka uppe på din camp. Jag kommer att maila lite trevliga bilder imorgon! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar