Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

torsdag 14 juli 2011

Hemmagjort spinnerbait!

Tillverkade precis ett hemmagjort spinnerbait, det gick fort och det var relativt enkelt. Ståltråden böjde jag med hjälp av en tång och ett skruvstäd. När jag väl var färdig kunde jag knappt vänta med att gå ner och testa betet vid bryggan, funkade riktigt fint, skeden började spinna direkt och jag kunde fiska utan problem precis under ytan och även fiska 1-2 meter under ytan. Det gjorde heller inget att efter fyra fem kast högg det på en skaplig 3 kilos gädda från bryggan. Gissa om jag blev glad att mitt egna bete verkade funka lika bra som spinnerbait som finns att köpa i fiskebutikerna men som vanligtvis kostar en hel del. Tillverkningen av detta kanske kostade 30kr högst och var hur lätt som helst att göra själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar