Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 10 juli 2011

5,7 kg till buster!

Högg på en liten abborrejigg. Nr 10 för dagen.
Ett par timmar senare får Buster en på 4,5kg som är helt galen, den vägrar att ge sig. Under tiden han står och drillar tar jag först en på drygt 3kg, några kast senare får jag en på ca 4kg, båda högg på spinnerbait.
När vi gått runt denna sjö som visades på bilden nedan gick vi till båten och fick oss ett välbehövligt skrovmål utav pastasallad. Då hade vi fått 11 gäddor, jag 6st och Buster 5. Medelvikten var helt okej eftersom ingen var under ca 2,5kg och huggen var oftast brutala så det var ett kul fiske.
Sedan åkte vi mot Värmdö och utforskade lite nya ställen, nu hade dock vinden mojnat, det hade blivit sol. Jag  kunde i alla fall avslutade med 4st till fin fina firrar innan det var dags att dra hemmåt mot Vaxholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar