Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

lördag 2 juni 2012

Trex 2012


Kort summering av dagens trex; i övrigt kom det upp bland alla team 8st över metern av drygt sextio pers.

I mitt team (jag och farsan) tog jag denna (sälbitna? eller mink?) gädda som tog på en halvmeters djup en bit in i glesvassen. Väldigt coolt faktiskt! fick även ytterligare en fisk inne i vassen som var något större än den gäddan på bilden ovan, lite surt men men. Ytterligare en fining högg mitt spinnerbait på kort lina där jag såg hugget, betydligt bättre gädda men absolut ingen vinnargädda denna dag.
Annars blev vi väldigt blöta, kalla. Men intensivt gnuggande i samma vik resulterade i 24 gäddor. Helt ok med tanke på det nedkylda vattnet som gjorde gäddorna minst sagt svårtrugade.

Kanske en tur imorn med, får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar