Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

torsdag 7 juni 2012

Segt kvällspass igår men en stoooor tappad

Dagen efter jag hade tagit studenten tog jag och ludde ett eftermiddags/kvällspass efter gädda. Förutom att det var absolut en av desämsta dagar när det gäller gädda så ade vi riktigt trevligt. Dock så orkade vi inte anstränga oss till 100 efter gårdagens festligheter. Men i alla fall kom det upp några snipor, jag  brände en riktigt fin gädda som högg 20 meter inne i vassen. Vi både hörde från andra sidan viken att det rörde sig något stort där inne och jag kunde skymta mellan vasstråna ett massivt plast. En timme senare var vi på plats och mitt spinnerbait attackerades av gädda på direkten för att lossna efter kort varsel.

Kvällen avslutades i en fin liten grund vik. Braxarna var helt galna och plaskade runt oss hela tiden. Plötsligt stor Ludvig med spöt i världens båge och en skitstor gädda uppenbarar sig i ytan för att sedan ruska sig loss. Det var jättedeppigt faktiskt med tanke på att den hade räddat dagen och inte en andra chans fick vi heller.

Det blir revanch-time om några dagar eller vecka och då kanske vi får se hur stor den var om vi lyckas det vill säga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar