Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 11 september 2011

Gäddfiske vid norra Mörkö

Här kommer uppdateringen från Söndagens fiske vid Mörkö!


Yes! Här kommer i alla fall en liten "fångstrapport" från fisket igår. Det var mening att jag, farsan Adam skulle testa på fisket vid mörkö. Jag och Adam var på Sommars sista partaj under lördagkvällen och vart Adam tog vägen sen det visste jag inte riktigt, någonstans till söder tror jag det var i alla fall så det blev bara jag och farsan som stack ut på söndagen. Jag redigt trött och mådde lite sådär kan man säga men när klockan visade 8.00 på morgonen kunde inget hindra mig från att sticka ut och fiska. Efter lite ineffektiv tid på morgonen kom vi äntligen fram och kunde sjösätta båten. Vi började fiska halv tolv och första gäddan hugger på första stället men sedan är det sjukt trögt i typ 4 timmar då vi fått typ 4 gäddor.
Sen händer det något, vi ser hundratals löjor och gäddor som jagar den här och där. Vissa gäddor hoppar bokstavligen upp med hela sin kropp ovanför vattenytan. Häftigt! På samma kant en liten bit bort jerkar jag upp en gädda på 5,4kg 93cm samt en på ca 4kg och ett par på runt 3kg.Trots att fisket varit segt under dagen så har det blivit betydligt bättre, delvis på att vi har funnit ett mönster på var gäddorna står, flest hugg får vi över natevegetationen på 2-3 meters djup men även en del gäddor precis vid vasskanten. Vi byter ställe som visar sig vara helt grymt, ett tag har vi kontakter i var och varannat kast och under den sista timmen tar vi 15st gäddor, ingen grisgädda men flera på 3-4kg som jag även lyckades filma hela C&R sekvensen med hugg och allt.Halv åtta drar vi in när fisket är grymt, dock är det regnoväder som får oss att bli genomblöta.Dagen slutade med 25 gäddor, jag fick 17 och farsan 8 men så brukar det vara, haha  han var glad i alla fall.Nedan är bilderna på 5,4kilosen (överst) och sen en gädda på ca 4kg som gjorde ett riktigt fint luftsprång som delvis kom med 






En "återväxare" ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar