Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 27 november 2011

10-12 snipers

Vaknade upp av att mobilen ringde tills jag blev tillräckligt frustrerad för att ta mig upp för att stänga av den. Lite snurrig fortfarande efter gårdagens partaj och knappa tre timmars sömn.

Väl framme, båten ilagd, beten på spöna.. så händer det ingenting!
Jag och Adam nöter askoncentrerat i tre timmar. Vi har inte ett endaste hugg och dessutom nöter vi verkligen på dödsheta platser.

Tröttade efter några timmars monotomt nötande av sakta hemtagna tailar i pissblåst och pissregn ändras taktiken. De stora ville helt enkelt inte.

Väl ute på mycket klarare vatten, på mycket vindutsatta platser över en tätbevuxen tångbottnen så visar första snipan sitt intresse för våra buster jerks. Här var de onekligen lätta att lura till hugg.

Alla 10-12 gäddor tog Adam och jag på typ en timme. Fast vi insåg nog att det här kommer inte ge någon större än 4kg så vi drog in till lite mer skyddade braxvikar igen men utan resultat.

Det var så segt så vi gav till och med upp vid klockan kvart i tre när det inte äns hade blivit mörkt för att det ihållande pissregnet hade blött ner kläderna, framför allt i nacken.

Båtupptagning-hemfärd-donken-hemfärd-hemma-tårta :)

På grund av det satans regnet togs inga bilder :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar