Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

lördag 28 juli 2012

7st hälle idag med en topp på 14kg - Jesper regerade!

Vilket start vi fick! när vi kom ut låg havet stilla och vi tog fram haspelspöna för att kasta inne på grundvattnet efter flundra. Jag själv missar första kontakten med fisk och den högg på väg upp mot båten vilket tycks vara då det oftast hugger, när beten simmar upp mot båten. I alla fall så tog Jeppe nästa firre sekunden efter och det var en fin liten flundra på knappa 9kg som var helt galen, knarren på haspelrullen blev helt paj efter. När fisken var avkrokad var Jeppe fit for fight och det tog inte mer än två kast så sitter nästa flundra, lite bättre denna gång och vi kan efter några minuter väga in en 14+ hälle. Båda tog en tobisjigg i glow. Kort därefter tar Viktor två till på 8-9kg vardera och jag själv lyckas missa två till där båda högg påväg upp mot båten, sjukt surt säger jag bara. Huggsexan pågick i ungefär nån timme tills det avbröts och blev sjukt segt. Jeppe tar dock 3st till på blå storm så det var han som regerade i båten idag! men ny dag och nytt ställe väntar imorgon så vi får se vad som väntar då.

Lite bilder från dagen!








1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig fiskevecka! En sak är klar, inga hälle eller andra fiskar för den delen heller, går säkra där ni fiskar :-)

    SvaraRadera