Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

måndag 10 september 2012

Typiskt!

Prövande mina hemmavatten nu igen, vaxholms skärgård, den kan vara knepig men en hel del gädda finns ändå. I fredags var jag ute med en polare i drygt en halvdag. Tillsammans tog vi 17 gäddor men inga över 5kg, dock hade jag en riktigt fin på. Ett brutalt hugg och ett par tunggung innan fisken gick loss i en massiv virvel.

Hur som helst så tog jag och pappa en liten tur idag hoppet inställt att få ytterligare en chans, vi kastar av runtomliggande område för att se om det är några gäddor i farten men inga visade sitt intresse så vi gjorde en rocad till platsen där jag missade gäddan. Kastar och kastar, jerkbait, skeddrag. Byter sedan till stora zalt papegoj, gammal och oanvänd. Ett tiotal kast utan pet, mitt i ett kast tar jag fjärrkontrollen för att justera driften något vilket leder till ett längre spinnstopp. Lyfter sedan spöet och det är totalt stopp, som en sten följt av ett par tunga ryck och känner att gäddan skakar sig loss. Typiskt och oflyt att gäddjäveln ska hugga i fel ögonblick när man väl får en andra chans - frustrerande!!

På onsdag tror jag att jag och sebbe fiskar gädda, kanske Ludvig med men troligtvis inte eftersom han nog jobbar..

Rapporter och bilder kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar