Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

tisdag 11 september 2012

Ännu ett kvällspass - stor båtvändare

Som sagt så blev det ännu en tur på sjön ikväll. Pappa ringde och var sugen och jag själv var lite småsugen på att komma ut, även Buster var på :)
Med siktet på de stora begav vi oss ut på det blå, skärgården var blåsig idag så vi började i en skyddad vik men som inte gav något resultat trots att viken var fylld till bredden med betesfisk. Nästa plats var längs med en vasskant med ett djup på 4 meter precis utanför, vinden låg på och det började skymma, kändes riktigt hett med andra ord. Redan på andra kastet kommer en sjukt stor gädda efter min zaltvobbler ända upp till båten, både jag och farsan ser fisken som majestätiskt visar upp sig för att sedan glida ner i det mörka djupet. Med tanke på att vi såg gäddan så pass tydligt på både längden och ryggbredden kunde vi uppskatta vikten till någonstans runt 12kilo, väldigt coolt men imorgon kommer jag, Sebbe och Ludde göra ett nytt försök. :)

Blev för övrigt 8 gäddor den korta stund vi var ute men bara smått :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar