Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 4 september 2011

Dagens första storgädda

Matte drar igång rejält med en 8.6kilos 103cm. Gryyyymt. Jaag nöter på med mina egna spinnerbaits soom jag har fått ett par mindre gäddor på.

Hemma efter ett tolvtimmars söndagspass ute i skärgården. Är helt slut. Kommer därför bara skriva väldigt kortfattat. Fisket var överlag trögt förutom på morgonen och på kvällen. Till slut kom vi upp i ett trettiotal gäddor vilket absolut är helt okej med tanke på förutsättningarna. Förutom Mattes gädda på 8,6kg så var det bara smått även fast vi fiskade på alla de ställen där jag vet att det finns stora, där vi både har fått, tappat och haft stora efterföljare, trots det så vägrade alla stora gäddor förutom en enstaka att falla för frestelsen att ta en buster jerk i abborrefärgen som fiskades hem av Mats. Turgädda;) menmen det var tydligen ett grymt hugg och vi filmade lite av drillningen, håvningen och så vidare. Lite mer material som jag kan ha nytta av till eventuella framtida fiskefilmer som ni läsare självklart ska få ta del av :)
Angående spinnerbaitsen som jag fixade ihop häromdagen funkade helt okej, inget revolutionerande dock men de var helt klart värda jobbet. Jag kan ju ladda upp någon bild på dem om det finns något intresse för de är sjukt billiga att tillverka jämfört med till exempel en M/G spinnerbait som kostar ca 230kr som dessutom inte har särskiljt hög kvalitet.
Jag laddar upp ett litet filmklipp på den grymma gäddan från idag så det är måste att gå in här och kolla framöver! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar