Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 10 juni 2012

7.8kg 103cm idag!

14 timmarspass idag, är hemma och känner mig som en zombie efter att ha gått upp klockan 4 på morgonen och kommer hem 22.30. Galet!!
I alla fall blev det årets absolut längsta tur och det var dock trögfiskat hela förmiddagen som endast gav ett par mindre gäddor upp till 4kg. Nästan helt omöjligt var det ett tag.


När det går dåligt i antal är det bara köra med buster jerk vilket
brukar lösa problemet ;) den "stora" knep dock tailen.
Tiden rullade på och mitt på dagen någon gång kom det som behövdes, rejält med vind som satte fart på vattnet och aktiverade de tröga gröningarna. Vår taktik gick ut på att nöta med tailbeten, spinnerbaits och buster jerk ovanför ett massivt gräsflak. Det fanns fisk men det gällde att nöta vilket gav resultat senare framåt kvällen då denna fina gädda på 103cm och 7.8kg brutalt högg på min zam z tail sinking i ålandsfärgen över 2 meters djup. En minut senare och ett par fina hopp låg hon i håven och gjorde sig redo för en liten fotosession :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar