Välkommen till min blogg!

Välkommen till min blogg!

söndag 4 december 2011

10st gäddor, topp 6,0kg & bra snittvikter!

Härligt fiske idag. Orkar bara skriva kort.
Bra början! 3 st snabba gäddor varav en på ca 5 kg på mc-tail vilken lurade 2st av dem.
Det sköna var idag att det var lagom varmt ute, det var även precis lagom grumligt i vattnet, på många platser i alla fall.

Första timmen gav som sagt 3st skapliga gäddor upp till 5 kg men sedan blev det trögare fram tills ungefär mitt på dagen. Då fick jag det där assköna hugget. Jag och Mats hade fiskat typ 1km vass och började närma oss en hot spot, gäddorna var allmänt frånvarande men längst längst inne i viken.. halvmeter djuptvatten får jag ett grymt ythugg då jag ser vågen från gäddan som sedan bryter vattenytan. Coolt!
Det visade sig vara dagens största; 6,0kg & 102cm.

Jag hade dock misstankar om att åtminstonde 2st var större än 6kg som vi missade, eller "vi" det var Mats som missade dem ;) Hur som helst, jag tar en fin på knappa 5kg som nyper en röd mc-tail.

Fortsatt trög dag, vi tar ett par till på slutet, 3kg och 4kg sen är dagen över.
10st totalt och jag tror snittet var på knappa 4kg så det var helt okej, men jag tror det hade varit bättre om vi krokade de som vi missade för flera av dem var 5 plussare och kanske ännu större :)

Kul i alla fall att platserna levererade!

Dagens bilder; 6kilosen, 5 kilosen och en bild på sol och lite vass.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar